Tegenwoordig is bijna iedereen online actief. Daarom is juist het internet dé ideale plek om veel mensen te bereiken. Waarschijnlijk heb je concurrenten ook al een online marketing strategie, dus waar wacht jij nog op? In deze blog lees je hoe een compleet online marketing pakket van toegevoegde waarde voor jouw onderneming kan zijn!
Waarom online marketing?
Ten eerste is online marketing tegenwoordig zo normaal dat iedereen eraan doet, dus ook jouw concurrenten. Als je hen dus voor wil blijven, is meedoen in de online bandwagon een must. Maar doe niet alleen mee omdat het moet, maar ook omdat online marketing bepaalde voordelen heeft ten opzichte van traditionele marketing. Online adverteren is namelijk veel doelgerichter, omdat mensen op basis van cookies en zoekresultaten advertenties te zien krijgen die aansluiten bij hun interesses. Hierdoor is het veel effectiever. Bovendien zijn de resultaten van online marketing veel beter te meten dan bij offline marketing.
Verschillende vormen van online marketing
Online marketing kan veel verschillende vormen aannemen, allen met hun eigen voor- en nadelen. Zo is er bijvoorbeeld Search Engine Advertising (SEA), waarbij je bijvoorbeeld Google betaalt om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Bij Search Engine Optimization (SEO) verander je je webpagina zodanig dat hij op een organische manier hoger in de Google ranking komt te staan. Deze manier is vrijwel gratis en het resultaat houdt veel langer aan. Je kan er ook voor kiezen om op sociale media te adverteren, maar met een goede contentstrategie heb je in principe gratis promotie.
Kies voor een complete online marketing strategie
Je kan de voor- en nadelen van elke vorm af gaan wegen om te besluiten welke het beste bij jouw onderneming past, maar over het algemeen blijkt dat een combinatie van alle bovengenoemde vormen het beste resultaat oplevert. Kies daarom voor een transparant geprijsde en complete online marketing strategie om het maximale uit je website of webshop te halen.