Een specialist in Adwords is een specialist die kennis heeft van alles omtrent Google advertenties. Een specialist Adwords weet hoe advertenties geplaatst moeten worden en heeft verstand van marketing. Door een specialist Adwords in te schakelen zorg je ervoor dat je zo precies mogelijk je doelgroepen aanspreekt met je advertentie. Daarnaast kan een specialist Adwords ervoor zorgen dat je meer leads krijgt. Je zult meer mogelijke klanten vinden die op jouw advertentie klikken. Gebruik maken van een specialist Adwords kan vaak snel resultaten opleveren. Je kunt er om dit te meten de ROAS voor gebruiken. Return on Advertising Spend meet namelijk het bedrag dat je verdiend, berekend uit het percentage dat je uitgegeven hebt aan advertenties.
Hulp van een specialist Adwords
De specialist Adwords weet hoe een advertentie vormgegeven moet worden en welke informatie belangrijk is om jouw marketingplan tot een succes te laten komen. Door gebruik te maken van een specialist zul je een hoger percentage ROAS kunnen krijgen. Dit komt doordat je doelgroep gericht wordt aangesproken Het aantal potentiële klanten die op je advertentie klikken zal hoger zijn als je marketingplan past bij je doelgroep. Een specialist Adwords gebruikt meetbare resultaten. De campagne moet meetbaar zijn om te kunnen beslissen of het uit kan om soortgelijke campagnes voor te zetten. Het uitrekenen van de ROAS is hierbij belangrijk. Je ziet bij campagnes begeleid door een specialist ook snel meetbaar resultaat.
Wat is ROAS
ROAS is dus een afkorting die gebruikt wordt om resultaten van je campagne meetbaar te maken. Het gaat hier om de effectiviteit en kosten van je campagne. Dit is belanrgijk om uit te reken omdat je wilt weten of het geld dat je in advertenties hebt gestopt ook weer makkelijk uit kunt halen. ROAS staat daarom voor Return on Advertising Spend. De ROAS methode wordt dus ingezet om na te gaan wat voor aanpak het meest effectief is voor jouw bedrijf. Daarnaast wordt gekeken of een online marketing strategie eventueel aangepast kan worden zodat het beter past bij je bedrijf.
ROAS berekenen
Bij ROAS wordt dus gekeken naar de kosten die je kwijt bent en de opbrengsten die eruit haalt. Is dit niet in verhouding, dan zal je campagne aangepast moeten worden. ROAS wordt uitgedrukt met een cijfer. Je kunt de ROAS berekenen door de kosten van de campagne af te trekken van de opbrengst. Als je bijvoorbeeld €1000,- euro opbrengst hebt en €200,- aan kosten dan zul je het volgende berekenen: (€1000,- min €200,-) / €200,- = €4. Elke euro levert dus vier euro op. Om de kans te vergroten dat je campagne effect heeft, moet je dus onderzoek voorafgaand aan je campagne doen. Een specialist adwords kan dit vooronderzoek voor je uitvoeren. Je hoeft dan niet zelf doelgroeponderzoek te doen, kansenonderzoek uit te voeren en alles wat komt kijken bij een geslaagde campagne. Ook de campagne wordt voor je ingevoerd waarna een uitgebreid verslag wordt gedeeld met de resultaten en ROAS.