Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/doubleyou/domains/doubleyoudigital.nl/public_html/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 5941

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/doubleyou/domains/doubleyoudigital.nl/public_html/wp-content/plugins/fetch_url_links/fetch_url_links.php on line 237
Hoe kies je een mooi en passend relatiegeschenk? - Double You Digital
Selecteer een pagina

Wil je medewerkers, klanten of leveranciers bedanken met een relatiegeschenk? Dat is zeker een goed idee! Al helemaal als je een mooi, passend geschenk uitkiest, waar je de ander 100% blij mee maakt. Met deze tips delen we inspiratie!

Relatiegeschenk personaliseren

Het is mooi om met het relatiegeschenk een stukje van je bedrijf te laten zien. Misschien ontwikkel je wel een bepaald product, dat ook nog eens tof is om als geschenk weg te geven: daarmee zit je natuurlijk meteen goed. Een ander passend idee? Laat je logo drukken op het geschenk, om duidelijk te maken dat het van jouw bedrijf afkomstig is. Zo is het relatiegeschenk ook meteen goed promotiemateriaal: sla twee vliegen in een klap. Je kunt veel mooie cadeaus uitkiezen, denk aan een Dopper bedrukken met je logo. De populaire waterfles is een ideaal relatiegeschenk, waar eigenlijk iedereen wel iets aan heeft.

Inspelen op interesses of behoeften

Het bovenstaande punt brengt ons op het volgende punt: kies een geschenk waar de ontvanger echt iets aan heeft. Het werkt hierbij goed om in te spelen op iemands interesses en behoeften. Denk aan hobby’s, waar je altijd op in kunt spelen. Dit lukt natuurlijk vooral goed bij mensen die je wat beter kent, zoals je medewerkers. Om je medewerkers in het zonnetje te zetten, is het een mooi idee om iets relevants te geven. We noemen wat voorbeelden: geef een sportbidon aan een sportliefhebber, penselen aan een creatieveling of een serveerplank aan een thuiskok. Hoe persoonlijker het cadeau is, hoe meer dit wordt gewaardeerd. Je verrast de ander er namelijk echt mee als je goed hebt onderzocht waar hij of zij blij van wordt. Het is ook een manier om een unieker cadeau te geven, dat de ander niet verwacht te ontvangen. En dit bindt je relaties natuurlijk alleen maar meer aan het bedrijf.

Type relatiegeschenk

Denk na over het type relatiegeschenk dat je kiest. Zo past een technologisch geschenk bij een technologisch bedrijf, zoals een usb-stick. Verder is het tegenwoordig gebruikelijk om een duurzaam relatiegeschenk te geven, met name als dit aansluit op de waarden van jouw bedrijf. Je kunt ook denken aan een hip relatiegeschenk, in de vorm van katoenen tassen bedrukken. Met een leuke print erop wordt de tas met plezier gedragen. Laat je logo zien, het liefst in een mooi design of met een boodschap erbij. Je kunt het type geschenk dus bepalen door te kijken naar de waarden van jouw bedrijf: welk geschenk is passend om te geven? Wil je duurzaamheid, moderniteit of weer iets heel anders uitstralen? En houd tegelijkertijd rekening met de ontvanger van het cadeau – het gaat eigenlijk om het zoeken naar de juiste balans. Zo past het geschenk bij jouw bedrijf én bij degene die het cadeau krijgt.

Moment van uitdelen

Houd ook rekening met het moment waarop je het geschenk uitdeelt. Gaat het om een feestelijk moment, zoals een jubileum of een andere viering? Daar past een feestelijk geschenk bij: denk aan een fles champagne of wijn. Gaat het om een afscheidsgeschenk, bijvoorbeeld voor een medewerker die het bedrijf verlaat? Geef dan een geschenk waar hij of zij iets aan heeft in de verdere toekomst, zoals een interessant boek. Op die manier kun je steeds vaststellen welk geschenk past bij welk moment.

Relatiegeschenk van hoge kwaliteit

Welk relatiegeschenk je ook in gedachten hebt, het is altijd raadzaam om voor een geschenk van een hoogwaardige kwaliteit te kiezen. Dit voorkom ten eerste dat je goedkoop overkomt met het cadeau: zo’n indruk wil je immers niet achterlaten. Ook verhoogt het de kans dat het cadeau in de smaak valt en lang gebruikt gaat worden. Het cadeau is op die manier ook nog eens nuttiger, wat uiteraard een mooi uitgangspunt is.

Kom met de bovenstaande tips tot het perfecte relatiegeschenk, hoe dat er ook uitziet. Het kost je dan misschien wat tijd om het geschenk te vinden, maar het resultaat mag er zeker zijn: bind nieuwe klanten aan je bedrijf, laat je waardering blijken voor medewerkers of herinner je netwerk weer een keertje aan je bedrijf. Dit heeft een positief effect op je merkloyaliteit of klanttevredenheid.