Heb jij een goed lopend bedrijf, maar doe je nog niets aan social media marketing? Dan is het nu de tijd om jezelf te verdiepen in social media marketing. Deze vorm van marketing is namelijk als zeer effectief te typeren, maar veel ondernemers weten niet hoe ze dit het beste kunnen aanpakken. Om deze reden is het advies om marketing uit te besteden. Hierdoor weet je zeker dat je alles goed inzichtelijk hebt en dat het op een correcte manier wordt uitgevoerd. Maar waar moet je op letten als je besluit een social media expert in te huren? 

 

Kijk altijd naar de resultaten 

Wil jij het werk uitbesteden bij een social media marketing bureau? Dan zul je waarschijnlijk met veel bedrijven in contact komen. Hierbij is het noodzakelijk dat je aandacht besteed aan de verschillende partijen. Als eerst is het goed om te vragen naar resultaten. Social media marketing is namelijk een kunst en je wilt natuurlijk wel je social media uitbesteden bij een expert die een bewezen track record heeft.  

 

Vraag daarom altijd welke campagnes ze reeds hebben uitgevoerd en wat de ROI is. ROI staat voor return on investment. Hierdoor weet jij precies wanneer je jouw investering terugverdient en dat is natuurlijk wel zo fijn om mee te nemen in afweging voor het tekenen van een contract. 

 

Kies een social media marketeer met affiniteit 

Daarnaast is het advies om ook met een social media marketeer in zee te gaan die ervaring heeft in jouw specifieke branche. Heb jij bijvoorbeeld een kledingzaak? Dan wil je liever in zee gaan met een social media marketeer die affiniteit heeft in kleding dan affiniteit in hondenbrokken. Kortom, ga altijd in gesprek met de betreffende marketeer en vraag waar zijn / haar voorkeur naar uitgaat. Hierdoor weet je zeker dat je de geschikte persoon vindt die alles op alles zet om jouw social media marketing tot een succes te maken. 

 

Kijk tot slot naar de prijs 

Naast de resultaten en de affiniteit van de marketeer speelt de prijs natuurlijk ook een belangrijke rol. Hierbij is het dus goed om bij verschillende partijen waar jij een goed gevoel bij hebt de prijzen op te vragen. Hierdoor kan jij de prijs afzetten tegen de kwaliteit waardoor je de beste prijs en kwaliteitverhouding krijgt. Hierbij is het advies echter om geen beslissing te nemen die teveel wordt beïnvloed door de prijs. De prijs is natuurlijk wel belangrijk, maar mag geen doorslaggevende factor zijn.