Heb jij een eigen webshop en wil je jouw marktbereik snel en gemakkelijk laten groeien? Let dan goed op, want binnenkort lanceert het nieuwe platform van Listerport. Hiermee kun je in één klik jouw producten plaatsen op allerlei online verkoopkanalen zoals Amazon, eBay en Bol.com. Zo bereik je in een mum van tijd nieuwe (internationale) klanten. 

Automatische integraties door Listerport

Het grootste voordeel aan Listerport is de automatische integratie tussen de meestgebruikte webshop software (zoals Shopify, WooCommerce en Magento) en de externe verkoopkanalen. Zo kun je jouw webshop software eenvoudig koppelen aan het platform, waarna alle producten in één klik op alle verkoopkanalen gezet kunnen worden. Het is hierbij uiteraard nog mogelijk om productinformatie aan te passen per verkoopkanaal. Ook kun je via Listerport je productfoto’s optimaliseren en productielijsten bijhouden. Op deze manier is het dus gemakkelijker dan ooit om jouw producten aan te bieden op andere plaatsen dan jouw webshop!

Meer internationale klanten bereiken

Momenteel worden de verkoopkanalen Amazon, eBay, Bol.com, AliExpress, Fruugo en Cdiscount aangesloten bij Listerport. Dit betekent dat jouw producten niet alleen op Nederlandse platformen geplaatst zullen worden, maar ook op internationale verkoopplatformen. Via Listerport kun je je teksten bovendien automatisch laten vertalen zodat deze matchen met de taal van het nieuwe verkoopkanaal. Internationale klanten zijn een interessante doelgroep voor Nederlandse online retailers, aangezien Europese goederen bekend staan om haar goede en betrouwbare kwaliteit. Deze klanten zullen echter niet zomaar op jouw eigen webshop belanden, dus is het belangrijk om jouw producten op externe verkoopkanalen aan te bieden.

Inspelen op jouw vergrootte marktbereik

Wanneer je jouw producten aan meer consumenten aanbiedt (en daarmee je marktbereik vergroot), zullen je inkomsten vaak ook toenemen. En wanneer je gebruik maakt van het Listerport platform gebeurt dit zelfs zonder dat je nieuwe producten hoeft aan te bieden of zelf veel moeite hoeft te doen om deze nieuwe doelgroepen te bereiken. De tijd die je hiermee wint kun je steken in het tevreden houden van jouw nieuwe klanten. Als je nieuwe klanten namelijk tevreden zijn met hun bestelling, kan dit ervoor zorgen dat zij jouw producten zullen aanraden bij hun vrienden en familie. Zulke mond-tot-mondreclame is nog steeds, zelfs in onze gedigitaliseerde samenleving, een van de belangrijkste vormen van reclame!